onsdag 20. juni 2012

Friskmeldt!!

I dag har en røntgenlege tatt ultralyd av bena mine.  Han gikk nøye til verks.
Og fasit er : Ingen blodpropp. Bare masse ødem. Altså vann i kroppen. Dette kommer av cellegiften Taxol.  Øden en vanlig bivirkning, selv om jeg er mer oppblåst enn vanlig er for cellegiftpasienter.
Kroppen min reagerer allergisk på cellegiften og gir meg måneansikt, pølsefingre og legger som en bryter.
Det er åtte-ni kilo mer av meg enn  for tre månder siden. ( alt skyldes giften, og vil forsvinne gradvis). Som om jeg er polstret.
Ikke noe vakkert syn.

Skriver dette lille blogginnlegget fordi mange etterlyser status. Det er ikke slik at når jeg ikke skriver, så betyr det dårlig nyheter altså.
Jeg kommer nok ikke til å blogge så mye fremover.
Det er sommer, jeg er snart ferdig med behandlingen og det er mye annet som frister enn å sitte foran PC-en!
Etterhvert kommer jeg kanskje til å blogge mer om mitt nye bokprosjekt, eller kanskje prosjekter...

Men altså:
Legene har de siste dagene fryktet at jeg hadde fått blodpropp og jeg ble lagt inn for to dager siden, og har siden fått blodfortynnende sprøyte i magen.
Både kreftsykdommen og cellegiftbehandlingen øker risikoen for blodpropp og hjertesykdommer dessverre.
Men heldigvis altså ikke for meg nå.
Likevel har de ingen forklaring på hvorfor det ene beinet er mye mer hovent enn det andre og rødere..

Sitter nå på rom 522 og dingler med bena. Venter på at legen kommer for å friskmelde meg. De ler litt av meg her på sykehuset, synes jeg er vel utålmodig . Har også i dag vært ute på deilig halvannen times tur mellom slagene.
Nå venter jeg altså på legen for å bli skrevet ut og skriver dette blogginnlegget underveis.
 Og der kom han inn døren!
....
Yes! Friskmeldt.
Spa neste!
Rekker akkurat den planlagte ettermiddagen på Spa med full overhaling. Min lille luksus underveis har vært Spa hver tredje uke under behandlingen.
Nå kan jeg glede meg over at jeg om fem dager er ferdig med alt som heter cellegiftbehandling



3 kommentarer:

  1. Håper du får god overhaling nå, og det var vel to timer vi gikk tur idag :))) nyt de neste dagene. Klem Tine

    SvarSlett
  2. Hei, flott blogg ;-) Jeg søkte på cellegift og vondt i ben og armer, da begynte å verke også her på morningen (første registrerte bivirkning, så på den måten jeg kom over bloggen.

    Jeg håper du er ferdig med behandlingen, det går bra og du kan nyte resten av sommeren ;-)

    SvarSlett
  3. Takk, Tine. Nyt du også! Og takk for at du liker bloggen min Anne Lene. Lykke til med videre behandling. Det er tøft mens det står på, men vi greier dette. Om et halvår er alle bivirkninger og smerter glemt. God sommer!

    SvarSlett