søndag 1. april 2012

Hva cellegiften gjør med oss kreftpasienter



Jeg gruer meg igjen til ny cellegiftrunde denne uken.

Onsdag skal jeg til pers igjen.

Jeg får to type cellegiftkurer. Fire FEC-kurer som jeg fikk hver tredje uke. Så ble det Taxol som jeg får hver uke i 12 uker.  24 uker med cellegift totalt. Det er heftig kost.

Før jeg begynte på kurene var jeg forberedt på at det ville skje store fysiske endringer med meg, også mentale. Men bank i bordet, så langt, har jeg vært forskånet for mange av de verste bivirkningene. Hvorfor jeg har vært så heldig, vet ikke jeg.
Har heller ikke fått så gode svar av legene på det, annet enn at det er flott at kroppen min takler cellegiften så bra.
I helgen har jeg hatt masse overskudd til turer med barna, shopping med datter og et voksent sosialt liv. Lest har jeg også gjort i solen på glassverandaen. Og jeg har skrevet på bok nummer to.
Pyntet meg til fest med nyinnkjøpt skjørt har jeg også gjort. Selv om jeg går på cellegift, lever jeg et ganske så sosialt liv, bare i litt mindre doser, på litt lavere gir.






Dette har cellegiften gjort med meg.
- Cellegiften har fått meg til å ligne skalle-Per. Det er den mest dramatiske effekten av cellegiften. Det tok tid for meg å miste hår. Kreftlegen sa jeg ville miste det fra dag 10 etter første cellegiftkur. Men det var først etter uke 4 og andre cellegiftrunde at håret falt.Da klippet jeg det piggkort. Fremdeles har jeg et tynt lag hår over hele hodet. Men noe hårprakt er det ikke. Virkemiddel:parykk ute og skjerf hjemme!!
- Cellegiften gjør meg kvalm og jeg får vondt i hodet de første tre-fire dagene etter kur. Men jeg har aldri kastet opp. Virkemiddel: drikker masse vann og kommer meg ut på tur hver dag uansett form.
- Cellegiften forgifter meg og det kjennes. Jeg har sur smak i munnen og magen ihvertfall en hel uke. Gradvis slipper det tak. Virkemiddel:Spiser da bare mat og drikke som oppleves som friskt og leskende. Frukt, bær, grønnsaker,smoothie, surmelk, suppe, krabbe og sushi!!
- Cellegiften får meg til å sove mindre. Har ikke den dype søvnen som før. Resultat er ringer under øynene.Cellegiften er ingen skjønnhetskur akkurat. Skjuler trøtte linjer bak litt mer mascara på øynene og lippgloss, og prøver å gi blaffen.
- Cellegiften gjør meg lettere sliten. Plutselig er batteriene slutt, og jeg må sette meg ned  på nærmeste stol eller hvile litt på sofaen hvis jeg er hjemme.
- Cellegiften har bidratt til at jeg er glatt som en baby på kroppen. Det lille jeg fra før hadde av kroppshår er borte. Virkemiddel: Lever helt ok med det. Nyter det nesten. Og det sparer ihvertfall meg for eventuell hårfjerning på leggene når jeg etterhvert begynner med korte skjørt og bare legger..
- Cellegiften har fått huden min til å bli mer sensibel. Virkemiddel: bruker bare eteriske oljer på huden min. Resultatet er super og myk hud.
- Cellegiften gjør huden min tørr. Særlig på føttene, og under føttene, jeg går til fotpleie og prøver å være flink til å smøre på.
For den første kuren, hadde jeg kjøpt inn dyre kremer som jeg vanligvis ikke unner meg, tenkte at jeg skulle ha det beste undre kreftbehandlingen. Men de dyre kremene tålte ikke huden min.Resultatet etter første kur var at jeg ble rød og flasset i ansiktet. Så ikke ut. Nå er det borte.
Virkemiddel to: For å pleie meg selv går jeg hver tredje uke på Spa hvor jeg får total overhaling av kropp, ansikt og føtter. Luksus og velvære.
- Cellegiften irriterer blodårene på armene mine. Merker det ved at området der hvor jeg får cellegiften intravenøst er hardt. Dette er jeg ikke glad for. Sykehuset kaller det årebetennelse og trøster meg med at det er vanlig. Virkemiddel: bruke Ibux gel på huden der, trene armene og håper jeg slipper å operere inn en veneport for å få resten av cellegiften.
-Cellegiften har påvirket luktesansen min. Føler gode lukter og vonde lukter sterkere. Hater lukten av sigarettrøyk, av stekt mat og av eksos.Elsker lukten av salt sjø, av ren hud, blomster og vår i skogen.
- Cellegiften gjør meg tørst! Har alltid en flaske vann eller Farris med meg i vesken eller i hånden på tur.Leppepomade er også fast følgesvenn i disse dager!
- Cellegiften er tøff mot benmargen min. De hvite blodlegemene som sloss mot kreftceller og infeksjoner har vært nede på et lavt nivå. Og derfor:
-Cellegiften har redusert immunforsvaret mitt. Merker det ikke annet enn at det av og til kommer en bølge av tretthet/matthet over meg hvis jeg har kjørt full rulle en hel dag. Men effekten er at verdien på de hvite blodlegemene har vært faretruende lav. Virkemiddel: jeg får en sprøyte for å booste de hvite blodlegemene. Den har noen bivirkninger, som leddsmerter noen dager. Prøver også å hvile litt på sofaen hver dag, ikke alltid at jeg får det til,men hvile og måpetid er nok bra.
-Cellegiften gir meg en nummenfølelse i fingre og føtter. Det prikker og stikker.

- Cellegiften rocker kroppens naturlige temperaturbalanse. Fryser lett, og blir etterpå plutselig varm.
-I likhet med alle kvinner som får cellegift stopper menstruasjonen eller den blir uregelmessig. De fleste av oss får fæle hetetokter.

Et stort Ps. Da jeg hadde gått på cellegift i et halvt år, måtte alt av bryn og vipper gjøre tapt. Det var nesten verre enn håret. Man ser så naken ut uten ansiktshår. Jeg tegnet opp bryn og jeg la kajal rundt øynene, og brukte mye solbriller. Men trøsten er at det vokste ut etter få uker, tettere og mørkere enn før!


Og det var det. Ikke noe mer bivirkninger. De fleste dager og timer føler jeg meg helt som meg selv. Glemmer nesten at jeg er under behandling. Bortsett fra når jeg ser meg selv i speilet uten parykk. Skalle-Per! Skalle-Petrine.


Skal ikke trette dere med alle bivirkninger man kan få. Dere lesere som ikke er spesielt interessert i kreft og cellegift, bør kanskje ikke lese resten.





Dette kan cellegiften gjøre:

- Vektøkning. Cellegiften har ikke fått meg til å øke i vekt og bli pløsete som legene advarte. Denne type cellegift har visstnok den effekten, Selv tror jeg at det er min aktive livsstil, at jeg hver dag går minst 2 timers på tur som har skylden.At jeg løper på turer, at jeg svømmer og at jeg hver dag gjør litt yoga. (Men PS etter et halvt år på cellegift hdde jeg lagt på meg 8 kilo, selv om jeg aldri så mye var bevisst og trente. Cellegiften fører til væskeansmling i kroppen.)
- Cellegiften har heller ikke fått meg til å få rennende eller såre øyne. Det var jeg spent på siden jeg bruker linser.
- Cellegiften har heller ikke gjort mine slimhimmer og hals tørre.Veldig vanlig bivirkning som jeg så langt har sluppet.
- Cellegiften har ikke bidratt til at jeg har fått fordøyelsesproblemer. Mulig også det skyldes at jeg i tillegg til å bevege kroppen mye lever sunt, spiser sunt. Kuttet bort sukker tungtfordøyelig mat som rødt kjøtt, stekt og sterkt krydret mat skyr jeg også unna. Til vanlig er jeg en godtegris,men lever nå greit uten min daglige dose sjokolade og lakris. Drikker også masse vann og grønn te. Kaffe drikker jeg mindre av nå. Fråtser i frukt, bær og grønnsaker.
- Cellegiften har ikke fått meg til å bli kortpustet eller redusert kondisen min såvidt jeg vet.Tror trening betyr mye.
-Cellegiften og alt det fører med seg har ikke gitt meg angst og uro. Innsovingstabletter med mere som jeg har fått resept på, bruker jeg ikke. Tror at mitt ønske om å leve her og nå hjelper meg. Bekymrer meg ikke for fremtiden. Stoler på legene som sier jeg er kreftfri. Den tøffe behandlingen jeg er gjennom er for å redusere sannsynligheten for tilbakefall.
-Cellegiften og mitt reduserte immunforsvar har ikke fått meg til å få feber, blir forkjølet eller syk. Aner ikke hvorfor, annet enn at jeg prøver å være bevisst å ikke omgås folk som er syk eller har syke barn. tar heller ikke buss eller tog nå hvor jeg har fremmede folk tett på meg. Mulig at kosthold og trening også hjelper meg.
- Cellegiften har ikke fått meg deppa og nedstemt. Virkemiddel: Det tror jeg er åpenhet, at jeg har så mye kontakt med venner, med jobb og kolleger, og at jeg prøver å leve så normalt som mulig. Dessuten sier jeg til meg selv hver dag: dette fikser jeg, dette er en kort periode i livet mitt. Og hver dag er jeg opptatt av at jeg skal fylle med positivt innhold.
-Cellegiften har ikke gått ut over tennene mine. De tørre slimhinnene fører til at kreftpasienter oftere får dårlige tenner. Jeg har sluppet dette foreløpig. Skyller tennene md fluor hver dag og spiser fluortyggegummi og håper jeg styrer unna karius og baktus.
Cellegift kan i noen tilfelle være tøft for hjertet og gi hjertesvikt. Jeg har sterkthjerte og lavt blodtrykk, og merker ikke det.
- Cellegiften har ikke fått meg til å miste øyenbryn og vipper.Er takknemlig for det. Legene har ingen forklaring på hvorfor det ikke har skjedd, og de tror ikke det skjer nå.
- Hudforandringer. Cellegiftpasienter skal ikke ha direkte sol på huden samtidig som D-vitaminer er viktige i kampen mot tilbakefall av kreft. Sol kan gi pigmentflekker. Derfor smører jeg på meg solfaktor 30 hver morgen. Håper det hjelper. For sol og frisk luft i store doser må jeg ha,- hver dag!


Vet jeg er heldig, som har sluppet så billig unna. Om det er flaks, om det er min kropp eller om det er de bevisste valg jeg har gjort med hensyn til livsstil som er årsaken, aner jeg ikke.
Det jeg vet, er at jeg helst skulle vært erfaringen foruten, men at jeg vokser på dette. Kreften gir meg en ny helt livserfaring og ikke minst livsglede og tilstedeværelse.Heretter vil jeg leve mitt liv helt og fullt på alle arenaer.

Men ikke få dårlig samvittighet dere lesere, hvis noen av dere sliter med bivirkninger jeg ikke har fått.
Kreftsykdommen og den påfølgende behandlingen arter seg forskjellig hos oss alle.
Jeg var heldig som slapp å fjerne brystet. Men selv om jeg hadde operasjonssår der hvor kreftsvulsten var, har jeg fra jeg ble utskrevet sørget for å trene. De første ukene selvsagt forsiktig i overkroppen.
Jeg er overbevist om at vi takler kampen mot kreften bedre om vi er aktive, om vi hver dag får blodpumpa opp, om vi spiser sunt og om vi prøver å leve mest mulig midt i våre liv.

Disse siste dagene før neste kur skal jeg bruke til å lade batteriene, både mentalt og fysisk. Og mandag har min vakre,flotte og yngste sønn, Bror, bursta. Da blir det boller, gaver og sang på sengen og restaurantbesøk om kvelden med mye mer.
Mer enn noensinne er jeg takknemlig for at jeg får følge barnas oppvekst.
Skal være så glad når denne fasen av mitt liv er over.
Er så klar for å leve livet helt og fullt, ikke på sparebluss!!!

33 kommentarer:

  1. Jeg følger bloggen din. Du ligger litt etter i løypa enn meg. Jeg skal ha min 8. dose med taxol i morgen.
    Jeg har heller ikke hatt bivirkninger av fec kurene.. men jeg hadde fec 60 og ikke fec 100 så jeg tror kanskje det var grunnen til at jeg slapp unna noen bivirkninger. Har derimot merket at jeg har fått taxol, selv om det er ganske beskjedent i forhold til mange andre. Jeg har litt verk i føttene om kvelden. De siste dagene har jeg hatt litt vondt i neglene, men da klipte jeg de helt ned og så ble det bedre ;) Derimot har jeg lagt på meg 7 kg... og det tror jeg er bare væske og at de forsvinner når jeg er ferdig om 4 uker.... Jeg har banket i bordet hver gang jeg snakker om hvor heldig jeg er som har sluppet unna det meste. Er faktisk i jobb, og jobber 4 dager i uka faktisk og det gir meg masse energi å gå på jobb, men det er jo individuelt for hver enkelt ;) Tror også at det gode humøret jeg har beholdt har sitt og si.. og hører at du også har beholdt ditt :) Har slitt litt med nøye leververdier og skal sjekke leveren på torsdag, men det hører jeg visstnok er ganske normalt at verdiene flakser litt opp og ned. Jeg har heller ikke mistet alt håret, har mistet mye av øyenvipper og øyenbryn men trøster meg med at det vokser ut igjen. Hadde begynt å få igjen hår før siste fec kur.. men har begynt å mistet det igjen... og det har jeg gjort etter taxolkur nr 7 så nå har jeg innfunnet meg med at håret forsvinner igjen.
    Håper siste feckur går fint for deg på onsdag.. Stå på og nyt den lyse fine årstiden vi går inn i nå, så kommer vi ut mye sterkere i andre enden. Jeg skal ha 25 stråledoser på radiumhospitalet når mine siste fire uker med cg er over og da kan jeg kose meg til sommeren uten noen form for behandling.
    Jeg har satt meg som mål å få lest boka di i løpet av sommeren for jeg er en krimelsker av rang. Gleder meg til å bli kjent med Christina Fiori Mørk ;) Masse gode tanker sendes deg hilsen Rigmor :)

    SvarSlett
  2. Takk for gode hilsner og lykke til med din behandling. Det som skjer, det skjer. Uansett er dette en parantes i våre liv. Holder fast på at jeg blir helt frisk. Pass på at du ikke presser deg for mye med hensyn til jobb. Og veldig hyggelig at du vil lese På direkten.Det er krim, men uten så mye vold, men desto mer kjærlighet, vanskelig kjærlighet, spenning og
    creepy scener, Håper du liker boken min>!!

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg håper du har det bra og snart er ferdig med kurene! Det er som å lese om meg selv. Jeg fikk fire feckurer først med tre ukers intervaller. Var veldig slapp og dårlig form av fec. Fått en kur med taxoter. Tåler den bedre. Går turer, soler meg, spiser sushi og sunn mat! Har tre kurer igjen :-)! Så er det stråling i mange uker. Nå begynner jeg å miste litt av vipper og bryn. Kjipt:-(! Men, det kommer tilbake.. Håper du har det bra og ønsker deg lykke til! Hilsen Line

    SvarSlett
  4. Jeg forstår jeg bare må lese boka di:-)!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig hilsen, anonym. Og supert at du vil lese boken min. Laget et blogginnlegg i desember tror jeg, som heter Her er anmeldelsene av På direkten. Boken har fått masse og god omtale!!
    Lykke til med kurer og fortsatt behandling!

    SvarSlett
  6. Tusen takk! Skal sjekke det ut:-)! Selv har jeg måttet fjerne brystet og masse lymfer. Spredning til 14 lymfer.. Men, prognosene er likevel bra har jeg forstått. Tillater ikke meg selv å tenke noe særlig negativt. Er positiv, ung - vel, er førti, men føler meg ikke gammel.. Da gleder jeg meg til å lese! Går med forfatterspire i magen selv, men vet ikke helt hvordan man skriver en bok;-)! Fremtiden vil vise om det blir noe eller ei! Du må ta vare på deg selv og huske på at stress ikke er bra for kroppen. Det virker som du har mange jern i ilden. Bare ikke la det slite deg ut. Du trenger kreftene nå og senere:-)! Hilsen Line

    SvarSlett
  7. Takk, og lykke til anonym. de er flinke nå med å kurere oss friske for brystkreft. Ja, jeg er sikkert for aktiv. Men er slik skrudd sammen.
    Fikk akkurat beskjed om at boken min, På direkten trykkes opp i nytt opplag.
    her er noe av det som media har skrevet:

    Media har skrevet:

    "Solid krimdebut fra en erfaren journalist. Godt driv og sug i historien ... Jeg håper oppriktig talt at Remen skriver flere bøker. Ikke minst fordi hun er blant de ytterst få kvinnelige krimforfattere som kan skrive gode actionscener. Mer av det!"
    Sindre Hovdenakk, VG


    "Remen har gjort det meste riktig i denne tradisjonelle "gjette-morderen" boka, med sterke kvinner og svake menn. Den er passe creepy. ... underholdende ... friske actionscener ... spenstig avslutning."
    Cathrine Krøger, Dagbladet


    "Spenningen skapes mye på grunnlag av de mellommenneskelige relasjoner og reaksjoner. I tillegg til å gi en drivende godt fortalt krimhistorie tegner også romanen et bilde av pressemonsteret, slik det er på sitt verste, jagende etter enkeltmennesker."
    Guri Hjulstad, Trønder-Avisa ( Terningkast 5)

    "Knallgod krimdebut ... Tempoet er høyt og det er vanskelig å legge fra seg romanen før siste side. Vi ser frem til nye romaner fra Anne Cecilie Remen."
    Sven Gjeruldsen, Tvedestrandsposten


    "Remen skal ha toppkarakter for både en innsiktsfull og fortettet krimhistorie og PR-grepet med å la hovedpersonen Christina Fiori Mørk leve videre på Facebook. Det bærer bud om oppfølgere med Christina Fiori Mørk."
    Magne Otterdal i Oslo Business Memo.

    "Remen drar leseren inn i et inferno. En pageturner, spennende som en film, vanskelig å legge fra seg boken. Kjærlighetsscenene er magiske, med en sitrende spenning som gir en blanding av ro og uro.
    Jeg leser og blir jaget gjennom snøen i et morderisk tempo, blir drevet under isen, dypt ned i iskaldt vann. Ja, jeg kjenner hele atmosfæren innenfor vinduene, med snøen som gnistrer i mørket, og en blanding av ro og uro fordi jeg er på feil sted, og ingen kan finne meg.
    Jeg er forført og redd, og jeg kjenner varmen, langt inne i stillheten bak skogen der ingen kan hjelpe. "
    Liv Rønneberg, Krimtimen, NRK


    "Anne Cecilie Remen skriver fengende og er flink til å bygge opp spenningen Alt i alt en leserverdig krim."
    Torstein Buer, Telemarksavisa.


    "Direkte bra! Anne Cecilie Remen har skrevet en gjennomarbeidet og meget god kriminalroman fra journalistmiljøet i Oslo. Det er vanskelig å samle tråder og geleide leseren gjennom en krimroman på nesten 500 sider, men Remen klarer denne oppgaven med glans. (...) 'På direkten' er blitt en veldig god krimroman som gjør meg svært spent på hva Remen kan komme opp med neste gang."
    Bloggeren Bokelskerinnen (Terningkast 5)


    "Remen debuterer med en forrykende krim som holder deg fast til siste side. Utrolig spennende, godt oppbygd historie. ... Mange gode actionscener - som skapt for filmatisering!"
    Liv Lysaker, NJF Magasinet

    "Ho får leseren til å kose seg med tankar som "Jaha. Det er slik det er bak kulissene. Innhaldet har det meste av det ein forventar av ein moderne thriller, utan at det blir for maskinmessig. Underhaldande bok. Godt skriven."
    Olav J. Bøthun, Hallingdølen

    "Hun skriver fengende og er flink til å bygge opp spenningen. Alt i alt en leserverdig krim!"
    Telemarksavisen.


    "På direkten er spennende, rå og en bok det er umulig å legge fra seg...Under lesingen av På direkten får man inntrykket av at Remen er en dreven krimforfatter. På direkten er faktisk hennes debutroman, en veldig stødig debutroman med andre ord."
    Bokblogger Karinleser.

    SvarSlett
  8. Hei Anne Cecilie. Så flott å lese dette! Fikk orntlig inspirasjon, på med sandaler( neglene er ikke go,så ingen sko) og ut på tur! Går ofte tur, men det var bare to dager siden siste Fec kur,så litt laber. Skal over på Taxol og Herceptin. Så bare brett opp ermene og stå på, så mange ting å ta vare på! Skal på hytta som ligger på ei lita øy, fiske og kose oss! Så vil bare si : dette klarer vi.

    SvarSlett
  9. Så bra du ble inspirert, Laila! Det er slike meldinger som motiverer meg til å fortsette bloggingen! God tur på hytta, nyt sommeren, og lykke til videre. Ja, dette klarer vi!!

    SvarSlett
  10. Hei! Jeg fant innlegget ditt via VG og syntes det var intressant lesning i og med jeg selv har gått igjennom samme "dritt" for en del år tilbake nå (var ferdig behandlet i 1999). Fikk diagnosen lymfekreft/MB Hodgkins med spredning i hals, mage og lungene. Kjenner meg igjen i mye av de samme bivirkningene du nevner her og gjør dessverre dette ennå. Virker som det er noe som vil forfølge meg resten av livet. Dessverre :-(. Stikking i fingrene, nummenhet og frysninger i tide og utide! Dessuten kjennes leddene (spesielt knærne) til tider veldig vonde!

    Det verste med dette er at man føler seg som en hyppokonder for omverden for dette er noe som ikke syntes på prøver og røntgenbilder. Passerer 40 dette året men føler meg som jeg er 65 innimellom med alle disse "skavankene".

    Stå på videre

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig melding. Så den først nå. Håper bivirkningene gir seg med tiden!! Jeg kjenner også stivhet, særlig i anklene. Trener mye, og håper det hjelper. Lykke til.

      Slett
  11. Hei jeg har nettopp start på cellegift, skal ha min 3 behandling. jeg fikk bekreft at jeg hadde tykktramskreft i fjor og gikk en stor opeasjonen starten av des i fjor. hvordan er det med deg nå??
    jeg har selv ikke fått noe særlig bevirkinger enda..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ferdig med cellegift. Mine bivirkninger ble veldig kraftige og de økte etterhvert.Tror cellegiften for tarmkreft er annerledes og ikke så tøff mot kroppen. Lykke til! Husk å hvile, og å drikke mye vann. Ellers tror jeg på bevegelse og trening,- tror det demper bivirkninger!

      Slett
  12. Hei Anne Cecilie.
    Har lest din beretning med stor interesse. Du har beskrevet det så godt.
    Jeg er opr for brystkreft (brystbevarende). Starter med Fec -60 kur nr 3 til tirsdag. Har mistet håret og ellers så har jeg tålt kuren bra. Håper dette fortsetter.
    Nå skal jeg ut å gå selvom det er mye is ute.
    Håper du har det bra og ønsker deg en fin vår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen.
      Lykke til!!! Da er du snart halvveis i FEC-behandlingen, tenk det!!! Det er så riktig å bevege seg, gå turer. Du får overskudd, bedre humør og bygger kroppen til bedre å tåle behandlinge. Kreftløpet er tøft, men det er håndterbart!!
      Ønsker deg alt godt,- til sommeren er du ferdig, og til høsten har du hår igjen!

      Slett
  13. Hei,når jeg leser om dine bivirkninger av cellegift ,er det som å lese om meg selv.Kjenner til alt ,men noe er gått i glemmeboka.heldigvis så avtar minnet av ubehaget en hadde.Fikk 12 kurer etter tykktarmskreft, er frisk og tilbake i jobb.Håper du har det bra

    SvarSlett
  14. Jeg er så takknemlig til Rick Simpson for å gi meg med Cannabis olje her i Norge. Jeg var diagnostisere med Brystkreft to år siden, og helt siden da har jeg gjort mye Chemo og stråling som ikke hjelpe meg, men bare skadet mitt immunforsvar og gjøre den svak og hjelpeløs. Jeg kom over Phoenix Tears og jeg har lest om Cannabis olje mye og så at jeg kunne gi meg med Hemp Oil her er Staten, kontaktet jeg ham på: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca for anskaffelse av denne medisinen, til min overraske medisinen ble anskaffet og levert innen 48 timer, og jeg har vært på behandling for de siste tre månedene. Er nå her for å vitne om at jeg er ikke en kreftpasient, må jeg oppleve en total forvandling i min helsesektoren med Rick Simpson Hemp olje service. for all kreft pasient som bor i Amerika og Canada regionen, få Hemp olje fra ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca,
    Ekelund Janet

    SvarSlett
  15. Dette er sant liv vitnesbyrd om helbredelse av kreft med

    olje cannabis
    http://cannabisoilcurecancer.blogspot.no/

    SvarSlett
  16. Min mor ble diagnostisert med Stage IIB livmorhalskreft, så jeg kastet bort en masse penger i årevis for behandling, før jeg så i phoenixtear.ca på internett som cannabis olje kan kurere all kreft, jeg prøvde å se etter en måte å få Rick Simpson Olje og endelig en venn av meg som han hjalp via e-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca fortalte meg hvordan å nå ham og få oljen, jeg var i stand til å sende ham og kjøpte oljen, begynte min mor å ta den på 12. januar og ære være Gud hun ble helbredet i april etter at hennes siste skanning, ville jeg ønsker å takke Dr.Eric Oliver for den tiden han tilbrakte i å få denne oljen til å redde liv hans e-post er ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca, fungerer oljen for all type kreft, og det er verdt det.

    SvarSlett
  17. Vennligst høre min historie hvordan kreft ønsket å ta livet mitt måneder tilbake, er Austine Fred en enkelt far av to sønner fra Norge, hadde jeg vært kjempet kreft for de siste 8 år, og jeg endelig utrydde den med olje cannabis ved hjelp av Rick Simpson , E-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca, som jeg kontaktet noen måneder tilbake om min kreft, først trodde jeg det ville være svindel på grunn av ryktene som har pågått i staten nå, før agenten hans kom til huset mitt for å levere Rick Simpson cannabis olje til meg og jeg tar oljen som han instruerte og nå føler jeg meg frisk og ekstra sterk, jeg føler Alive again.My beste råd til kreftpasient der ute er ikke å gi opp, stol på deg selv at du kan gjøre det og tror din kilde, er Rick Simpson en god person, humoristisk også bryr seg om mennesker, han vet hva du føler, når du er med ham du lagre, gir jeg nesten opp, men han ga meg visdomsord og oppmuntre meg til å ta cannabis olje behandling, nå er kurert, livet er så vakker når du har folk som bryr seg.
    Takk alle for deres bønner og støtte. kontakte Rick Simpson på sin e-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca.
    Bjørn Weiseth

    SvarSlett
  18. Gracias a Dios Todopoderoso que me llevó a Dr. Peter que con su corazón humanitaria ayudó a mi hija que tenía cáncer de la mama con su aceite de cáñamo. Estoy muy agradecido de que mi hija de 21 años está de vuelta con vida y saludable y puede hacer todas las cosas que le gustan sin ningún obstáculo en su vida. Dr. Peter, su medicación es la única cura para el cáncer, tumor y desde el fondo de mi corazón, yo sinceramente digo que eres el mejor y siempre voy a dar gracias a Dios para que usted tenga una larga vida para que pueda ayudar a muchas más personas en tierra con su servicio médico a humanity.with que ahora creo que el aceite de cáñamo es real y verdadero, para todos aquellos que tienen un problema relacionado con el cáncer y otras enfermedades deben comunicarse con el Dr. Peter en: ricksimpsonmedicalservices@gmail.com

    SvarSlett
  19. Jeg vet ikke de rette ordene som uttrykke min takknemlighet at Rick Simpson og hans fantastiske cannabisolje som kurert min sykdom. I mai 2014 og ble diagnostisert av kreft Melanoma, det påvirket min hud og øyne:... Jeg gikk for behandling men til ingen nytte, min familie anbefales å rick hamp olje for min sykdom, i begynnelsen jeg ønsket å kjøpe olje, fordi jeg hadde tvil om det min tolkning av kreft, men etter lese om det og gjøre undersøkelser på nettet, jeg succumbed til ideen, og faktisk det var en fantastisk, cannabisolje med hell kureres min kreft! Etter tre måneder.
    Nå er jeg Hale og sunn... Du kan kontakte Rick Simpson han
    ricksimpsonmedicalservices@gmail.com

    SvarSlett
  20. Kjære Rick, jeg kan ikke beskrive hva jeg føler! Dette er helt utrolig og fantastisk! Takk: takk så mye. Jeg vet ikke hva jeg skal si: Det er 2016 og jeg er fortsatt kreftfri etter noen år, jeg tror jeg må la denne fantastiske nyheter "synke inn" i hjernen min litt: Jeg skal holde på å takke deg igjen og again.It er som magi jeg er kreftfri jeg har aldri vært mer overrasket og glad i livet mitt! Kontakt ham direkte på sin e-post: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com for din egen olje.
    Må Gud velsigne dere alle! Vennlig hilsen
    Stella Rose.

    SvarSlett
  21. Jeg er Rose Franz, jeg er her for å uttrykke min dype takknemlighet til den varme Rick Simpson hamp olje, som jeg fikk fra Rick Simpson. Jeg forlater nå en sunn livsstil siden de siste 6 månedene jeg nå kreft-fri etter søknad. Du kan lage en kontakt for deg fra Rick Simpson på e-post: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com Ønsker deg alt det beste Takk og Gud velsigne dere for hjelpen, jeg vil holde på å hjelpe deg å bekjempe kreft i verden.

    Vennlig hilsen,
    Rose Franz.

    SvarSlett
  22. Mange takk til Rick Simpson for å hjelpe meg kurere min kreft; Jeg var så nervøs for å starte behandlingen, godt arbeid av cannabis olje og sin mirakel healing. I den 19 januar 2016 ble jeg diagnostisert med hjernesvulst når legen fortalte meg at det var allerede for sent for meg, at jeg har noen måneder igjen å leve alt håp var borte. Jeg kontaktet Rick Simpson på sin e-post: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com jeg bestilte gjennom ham, instruerte han alle fordelene og oppmuntrer meg til å bruke medisiner. Jeg var på behandlings 8 uker som var nødvendig behandling plan for me.In 2016 juni, gikk jeg gjennom flere tester og Gud være ære min kreft ble ikke funnet der lenger kreftfri. Jeg har blitt kurert med Rick Simpson cannabisolje . Du kan kontakte ham direkte via e-post: Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com
    Jeg og mitt hus hold vil evig være takknemlig for deg. Gud velsigne deg.

    Med vennlig hilsen,
    Chantal Fortune

    SvarSlett
  23. Min kone ble diagnostisert med brystkreft med metastaser bein/lever/eggstokk engasjement, etter så mange Chemo og stråling. Jeg kom over Rick Simpson gjennom flere vitnesbyrd av hans cannabisolje og jeg var i stand til å kontakte ham på: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca, jeg men cannabis olje fra Rick Simpson og jeg har brukt cannabisolje til å behandle min kone kreft sykdommer de siste 5 månedene. Det har vært ca 4 måneder siden hun sluttet å bruke den. Alle de positive effektene er der fortsatt. Min kone er sunt med ingen kreft i hennes kropp system lenger. I hovedsak kroppen føles som en 20 år gammel jente, mens i virkeligheten hun er 41 år. Innen 5 måneder for å være på olje hun begynte å løse pounds, er sin metabolisme super rask. Hun kan spise burgere på fastfood ledd og fortsatt løs vekt. Hun sove gjennom hele natten, hennes fordøyelsessystemet arbeider bedre enn det noensinne har. Hun har INGEN smerter overhodet. Selv etter å være av meds dette lang. Dette er rett og slett fantastisk. For hjelp e-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca, hun er ikke lenger et offer for kreft og jeg ville elske hver andre kreftpasient ved det å kontakte Rick Simpson hjelp via: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca hun ikke har kreft lenger, men hun fortsatt bruke hun følger opp medisiner for andre rensing av kroppen systemet. Hun begynte å bruke oljen for å finne sin andre fordeler. Rick Simpson fortalte oss om hvordan han mener oljen kan reversere aldring. Jeg håper det vil sakte ned eller stoppe det helt. Ikke sikker på bruk hva du kan forvente etter langvarig. Jeg vil oppdatere dere til mine funn av Rick Simpson HAMP OLJE. Bruker dette mediet for å fortelle deg at Rick Simpson HAMP OLJE olje vil garantere anstrenge seg alle typer kreft og andre sykdommer. for hjelp epost: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca

    SvarSlett
  24. Jeg visste aldri at cannabisolje var virkelig fantastisk og veldig effektiv i behandling av kreft "Hvis ikke for regjeringen og de såkalte reglene for å regulere cannabis, ville moren min fortsatt ha levd. takket være den nye politikken for legalisering av cannabis i min stat, ville jeg fortsatt ha mistet sønnen min til nyrekreft, jeg ble veldig rørt og overrasket da jeg så mye dokumentar om hvordan cannabisolje hadde hjulpet mange mennesker som deres familiemedlemmer aldri trodde de kunne gjøre det etter å ha gjennomgått flere "Chemo" fra hjertet mitt. Jeg må si et ord av takknemlighet til Dr. Rick Simpson for rettidig inngrep i livet til min sønn som lider av nyrekreft. som jeg skriver dette vitnesbyrdet på denne bloggen min sønn er så sterk og sunn til tross for at han ikke har fullført den totale doseringen "for cannabis og medisinsk konsultasjon, kan du prøve å komme i kontakt med ham via e-posten hans: ricksimpsoncannabisoil@usa.com så han kan opplyse deg mer.

    SvarSlett
  25. Hvordan kreften min ble kurert
    Jeg heter Cristina Michaels, er fra Denmark, jeg trodde aldri jeg ville være fri for kreft i livet mitt, etter å ha blitt diagnostisert med lungekreft i 2017, jeg har prøvd alt mulig i livet, fra en lege til en annen, ett sykehus til en annen serie av tester, ulike typer medisiner, jeg hadde allerede mistet håp til jeg så Dr. SANIs online-vitnesbyrd, en spesialist i urtemedisiner og behandlinger, jeg kontaktet ham (perfectherbalcure@gmail.com) og han forberedte noe urtemedisin og kreftolje for meg som jeg tok i ca 20 dager og nå er jeg helt helbredet. Jeg vil bruke dette mediet til å uttrykke min takknemlighet for ham for å redde livet mitt og herde meg fra lungekreft, for å ta bort alle mine smerter og sorger, jeg er faktisk takknemlig og jeg er så glad jeg er nå fri for denne kreft sykdommen. Jeg vil alltid være takknemlig og fortsette å fortelle de gode nyhetene om dine gode gjerninger til alle. Hvis du har noen form for kreft eller andre sykdommer, kan du kontakte ham også.
    E-post: perfectherbalcure@gmail.com
    Hva er app nummer: +2348118184266.
    Takk, min store lege for å kurere meg. Holde opp ditt gode arbeid

    SvarSlett
  26. Mitt navn er Patricia Reese. Her er min korte historie om hvordan RSO Cannabis olje herdet min Stage IV brystkreft. Jeg er 67 år gammel, den 1. september 2017 ble jeg diagnostisert av brystkreft, legen sa at det var lite han kunne gjøre siden jeg ikke var svare på behandling og jeg mistet alt håp til min sønn introduserte meg til Rick Simpson Cannabis oljebehandling. Noen få måneder etter dette Rick Simpsons oljeherret mitt kreft, Kontakt Rick Simpson via mail: Ricksimpsoncannabishemoil@gmail.com

    Vennlig hilsen,
    Patricia Reese

    SvarSlett
  27. Jeg er Sandra Valerie fra Tyskland, jeg ble diagnostisert med lungekreft for 6 måneder siden, jeg var bekymret for å søke etter en kur. Jeg kom i kontakt med Rick Simpsons epost på Ricksimpsonmedicaloil@outlook.com som jeg kjøpte 60 gram cannabisolje, og 3 dager senere ble oljen levert til min hjemmeadresse. Jeg tok den foreskrevne dosen fra Rick Simpson. Innen 14 dager har jeg sett noen endringer, og jeg kontakter ham igjen. Han anbefalte meg å fortsette i 8 uker som han har foreskrevet, jeg gjorde det til ca 7 uker. Jeg kontaktet doktoren min for en test, jeg ble overrasket over å høre at legen min sier at jeg er kreftfri nå. Alt takk til Gud og Rick Simpson, som helbredet lungekreft med cannabisolje.

    hilsen,
    Sandra Valerie

    SvarSlett
  28. .. TESTIMONI AV HVORDAN DIN DAD GJORT HJELP FRA KRAFTET ......

    Jeg heter Brown, min far har lidd av kreft i over 3 år, og legen fortalte oss at det ikke var noe han kunne gjøre etter å ha gjort 5 ganger kjemoterapi og stråling, og min far reagerte ikke på behandling og ble ikke bedre. Jeg var frustrert og forvirret, og jeg begynte å søke råd fra folk til en venn fortalte meg om Dr. ALABI urte-cannabisolje og sin hurtige herdingsevne av enhver form for kreft og fortalte meg at hennes mor ovariecancer ble kurert med cannabisoljen. Jeg var desperat for å redde faren min og jeg kontaktet Dr. ALABI via sin e-postadresse: dralabim5@gmail.com for å få den mirakuløse oljen. Det var slik oljen ble sendt til meg gjennom UPS Currier-tjenesten. innen 4 dager Når jeg skriver dette vitnesbyrdet på denne bloggen, er faren min så sterk og sunn, ikke mer kreft i blodkroppen hans igjen. Min far har vært selv og jeg er så utsatt for hans hurtige gjenoppretting og ved hjelp av denne cannabisoljen. Hva et mirakel. Min far er nå tilbake i live, sterk og sunn bare innen 3 uker. Vi har gått for test og legen sa at det ikke er noen trance på kreft igjen i kroppen. Du kan også nå ham via hans whatsapp-nummer: +2348155011610 ... Dr, ALABI KAN VÆRE BARE FØLGENDE FØLGENDE SJUKDOMMER:
    1. HIV / AIDS
    2. HERPES
    3. KRAFT
    4. ALS
    5. Hepatitt B
    6. Diabetes
    7. Normal flyt av menstruasjon
    8.PROMOTION PÅ KONTORET
    9.LOVE SPELL
    10 FÅ DIN EX TILBAKE
    TAK DU MEGET MEGET FOR AT DU TAKER DIN TID FOR Å Lese gjennom mitt testamente

    SvarSlett
  29. Jeg heter Francesco Pauleth fra Italia! Jeg er 54 år gammel, og jeg har hjernekreft. Dette var en negativ innflytelse på livet mitt, og jeg prøvde så mange behandlinger som ikke hjalp. Nylig hørte jeg om cannabisolje og jeg var veldig glad fordi det var første gang jeg hørte om en kur. Jeg sendte Rick Simpson på sin epost Ricksimpsoncannabishemoil@gmail.com og på 3 dager ble medisinen levert til adressen min. Etter å ha tatt medisinen i 7 dager, var jeg veldig glad fordi det var første gang at jeg i noen dager følte meg så god! Etter å ha tatt medisinen som foreskrevet av Rick, er jeg nå kreftfri. Cannabisoljen er veldig viktig for kur.
    Takk skal du ha

    SvarSlett
  30. Hei alle sammen, jeg er den lykkeligste kvinnen i verden akkurat nå. Alt takket være Mr Ricksimpsonhempoilhealthcare@gmail.com som jeg kjøper hamp/cannabisolje av for å kurere min langvarige brystkreft og min fars hudkreftsykdom. Det var som å leve i helvete for familien min, ikke før en venn introduserte meg for Mr Rick. Jeg er her for å returnere all æren til Gud og til Mr Rick Simpson olje. Gud velsigne deg Rick for å redde livet mitt og min Fars. Hvis du er en kreftpasient, epilepsi, hiv, diabetes eller annen sykdom? Bare send ham en e-post nå for å legge inn en bestilling på Oil. Han er den sanne kreftprotokollen. E-post: Ricksimpsonhempoilhealthcare@gmail.com . Så jeg henvender deg til Mr Rick i dag, den ultimate kreftprotokollen. Nok en gang takk, Mr Rick. Jeg vil bli med deg for å utrydde kreft og andre sykdommer på jorden. Takk for ditt gode arbeid.

    SvarSlett