onsdag 7. september 2011

- Slik ser På direkten ut.



Slik blir omslaget på boken min seende ut. Bare så du husker det når du befinner deg i en bokhandel om noen uker.

Rødt og grønt som i logoen til TV24 i handlingen.
En bevisstløs kvinne, eller kanskje hun er død, liggende i studio. TV-kameraer og ledninger på gulvet.
Både forlaget og jeg har vært opptatt av at uttrykket skulle være enkelt og effektivt. At folk kjapt skulle skjønne hvordan bok det er. At den handler om et TV-drama. At omslaget skulle være et blikkfang både i nettbokhandlerne og i de tradisjonelle bokhandlerbutikkene.

Designer bak bokomslaget til "På direkten" er Marius Renberg.
Forfatterbildet av meg er tatt av nabo, venn, fotograf og leder i Scanpix; Tor Rickardsen.
Og min redaktør hos Aschehoug er Mia Bull Gundersen.
Forfatteren er meg, Anne Cecilie Remen. Rart igjen å skrive ordet forfatter, er jo ikke det riktig ennå.
Det er en røverroman, ingen nøkkelroman, alle sentrale personer er oppdiktede. Noen likheter med virkelige kan dog forekomme. Sier ikke mer.

Og baksiden blir slik. Med en liten smakebit fra en scene i bokens andre kapittel.



Nå slippes "På direkten" snart, om noen uker i en bokhandel nær deg. Og du kan allerede nå reservere boken hos de fleste nettbokhandlere.
Den som følger med på denne bloggen får snart noen smakebiter av selve handlingen ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar