torsdag 10. mai 2012

Cellegift, bokbad og bloggkonkurranse





Fredag  skal jeg på bokarrangement i Asker bibliotek. Klokken 12  i morgen er det forhåpentlig kommet noen publikummere som ønsker å høre om  kriminalromanen min På direkten, hvordan jeg skriver og får ideer fra.






 Kanskje du kommer? Eller kanskje du kjenner noen som tilfeldigvis har fri i morgen og som er interessert i krimbøker?
Tips dem da vel!
Jeg synes det er så givende å treffe lesere. Jeg får energi av det.
I kveld skal jeg planlegge hva jeg skal lese og hvordan jeg legger opp seansen.
Litt spenning, litt kjærlighet, litt vonde følelser, litt glede.
Kunsten er å lese litt, akkurat passe, slik at forsamlingen ikke kjeder seg, bruke humor og være personlig.
 Kanskje vil jeg røpe bitt-litt fra neste bok også. Bare kanskje. Det er vel ikke så lurt å fortelle og skryte for mye av et romanprosjekt som ikke er antatt, langt mindre ferdig.

Det er ikke første gang jeg deltar på bokbad i cellegift-"rus", men det er første gang det skjer rett etter kuren. De andre gangene har det vært en knapp uke eller mer etterpå.
 Nå er det bare to dager.
Håper jeg ikke dåner, at jeg ikke plutselig blir overmannet av tørste, blir svett, blir kald, kjenner at det prikker overalt i kroppen.
Håper at ingen merker hva jeg er igjennom. At ingen ser at jeg har parykk på hodet.

Må nok slappe av i kveld etter en aktiv dag med litt skriving,  tur med NRK-kollega, en tur til hudpleier ( Ja, i tillegg til trening og turer  er det min hemmelige oppskrift på å føle meg vel under cellegiftkuren. Hudpleie og SPA!) og besøk hjemme av en god nabovenninne.


 Kjenner nå  veldig godt at jeg har fått cellegift i over 4 måneder. Batteriene blir utladet fortere enn før. Kroppen knirker.
Denne cellegiften jeg går på nå for hender og føtter til å hovne opp. Det gjør vondt. Må kjøpe meg nye joggesko i størrelse kajakk, tenker jeg..

Men i morgen må jeg være fit for fight.Pen i tøyet, på håret og med høye sko!
Image, heter det.
Får heller lïde litt etterpå.

Ellers har jeg altså blitt oppfordret fra flere, også av Budstikkas egne journalister, om å være med i avisen konkurranse om å bli Asker og Bærums beste blogger. Jeg har ingen ambisjoner om å vinne, men når jeg først er med så er det fint med noen stemmer. I skrivende stund har jeg fått 68 stemmer.




       

Hvis du har lyst til å stemme på min blogg, gå inn på Budstikka.no. Der finner du artikkelen som geleider deg til avstemmingen. Du kan stemme på flere bloggere samtidig.




I går var jeg nummer fem på listen blant de over 100 bloggerne som er med, i dag er jeg nummer 6, men nå tror jeg at jeg ryker ned til syvende eller lavere i løpet av dagen.
Andre bloggere mobilierer flere tilhengere enn jeg makter.

Som barna mine sier: "Det er de unge bloggerne som vinner."
Ja, de har helt sikkert rett.
 Men hvis jeg med min deltakelse kan bidra til å få bort noen fordommer rundt kreftsykdommen er jeg fornøyd. Vise at det går an å ha et fint liv også mens man er under røff behandling. Vise at man ikke trenger å ligge syk og kvalm hele tiden, at du ikke trenger å bli skranten
Kreft er ikke ensbetydende med døden lenger. Over to tredeler overlever kreft, og brystkreftpasienter har enda bedre utsikter.
Jeg er en kreftoverlever! Basta.

Jeg er glad jeg blogger, jeg er glad jeg skriver på ny roman om Christina Fiori Mørk. Uten å ha noe å gjøre mellom slagene, hadde jeg lettere blitt deppa og lei.
Det ville ikke holde for meg å fylle dagene med turer, trening, spa og familie. Jeg trenger mer i livet også nå .
Selv om jeg er under behandling, har jeg ikke mistet meg selv på veien.
Jeg er et aktivt menneske som liker å ha tusen baller i luften.
Nå må jeg altså bare være litt oftere til lading  : )

Og nå teller jeg ned. Til uken er det bare 5 uker igjen før jeg er ferdig med kurene.
Jippi!
Da kan sommeren komme.
Håret kan flagre i vinden.
Målet mitt er å bestige Galhøpiggen i sommer. Dessuten er det et par fjell i Frankrike jeg også har planer om å nå toppen i  løpet av sommeren.
Det er greit å sette seg noen mål, er det ikke?

Og PS: Stem da,hvis ikke på meg, så på en av de over 100 bloggerne. Gå til Budstikka.no og klikk deg inn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar