tirsdag 27. september 2011

- For en fest!




Alle som kjenner meg, vet at jeg elsker å arrangere fester. Mamma-fester, Luciafester, Halloweenfester, burstafester,17-mai-lunsjer og middager med gode venner.
Jeg greier selvsagt ikke å la sjansen gå fra meg nå heller. Det er "once in a life-time",- jeg debuterer med bok for svingende. Akkurat som om det ikke skulle være verdt en gedigen fest.
Derfor har jeg sendt invitasjon til venner og bekjente, naboer, kolleger og gamle kolleger , samt folk fra forlaget og noen forfattere. Regner med at vi blir rundt 150- 200 gjester den kvelden 11. oktober. Allerede nå to uker før har 100 meldt seg, mange av dem på Facebook-siden til lansereringfesten for "På direkten."
Jeg ber stort sett folk som har vist interesse for prosjektet mitt, men har oppdaget at noen også har invitert folk videre. Mitt ønske er at Store Studio skal bli fylt av varme og entusiasme akkurat den kvelden boken blir lansert.
Gjestene vil få nydelig musikk, en smakebit av boken, lest av min gamle sjef, en av NRKs beste programlederstemmer, Viggo Johansen, og det blir bokbad med meg.

Noe i glasset

Men gjestene fortjener mer. De må ha mat og drikke i kroppen!
I kveld har jeg derfor hatt møte med kokken Albert. Folk må få bitte-litt i magen uten at det trengs tallerkner. Fingermat, heter det.
Og folk må få noe i glasset. Kokkens øyne gikk på kryss og tvers da han hørte omfanget av lanseringsfesten... i mellomtiden regnet han ut hva bestillingen ville koste.
Jeg svelget og lukket øynene.

Eget produksjonsnummer

Tidligere i dag gjorde jeg en ubehagelig oppdagelse. Skjenkebevilling! Jeg må ha skjenkebevilling, selv om lanseringsfesten er privat. Jeg arrangerer nemlig festen i NRKs storstue. Har vært så heldig å leie Store Studio på jobben. Men Tore på jobben som hjelper meg med det praktiske med festen, minnet meg på det i dag. Jeg må kjøpe alt drikke gjennom kantinen i NRK, til restaurantpriser....
Og jeg må leie vakter, og jeg må ha lydmann. I det hele tatt, min lille fest er blitt til et prosjekt, med eget kostnadsnummer og produksjonssted i god NRK ånd.
Sukk. Selv om alle gjestene hadde kjøpt en bok hver blir det ikke mye igjen av forskuddet fra forlaget!!!
Likevel håper jeg at kvelden blir et minne for livet.
Så får jeg heller våkne opp til en blåonsdag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar