lørdag 9. juli 2011

Jeg googlet,og fant omtale av boken på engelsk


Av og til googler jeg meg selv. Ja, det er ikke hverdagskost altså. Men det hender. Som journalist er jeg vel litt rocka. Vet at det er en verden der ute som lagrer alt om folk, inkludert meg selv.
Derfor nå altså, fredag kveld. Jeg hadde vært på kino og på Peppes med de to minste barna og min kjære, vi kom hjem, gikk på tur med bikkja og åpnet en rødvin. I godstolen ved vinduet med utsikt mot skjærgården gjorde jeg noe så kjedelig som å ta opp Pcen, sjekket nettavisene og selvfølgelig spesielt NRK.no som jeg er sjef for når sjefen min er på ferie, gikk så på Facebook og Twitter før jeg avsluttet med et lite søk på meg selv.
Og der lå jeg ute i engelsk omtale. Aschehoug Agency.
Creepy.
"Live Broadcast: The popular news anchor of TV24, Maria Bergstrøm, is killed during a live broadcast. Police inspector, Christina Mørk, is put in charge of the investigation, and quickly starts to suspect journalist collegues. Maria Bergstrøm was a high profile TV-star that many people envied, and some even feared."
Skikkelig creepy.
Jeg tok en slurk av rødvinen og leste videre.
"Anne Cecilie Remen is a journalist, who has reported on national television, and in large papers such as Aftenposten and Dagens Næringsliv. She has a degree in Political Science, and has co-authored a book on foreign policy."
Og der på siden lå også omslaget på boken min, i grønt og rødt. På direkten.
En slurk til. Ikke rart jeg blir svett.
Men snart er det ferie. Da skal jeg ikke skrive, bare lese, svømme, gå lange turer og ikke tenke på alt det skumle som skjer til høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar